Proces izdelave spletne strani

Proces izdelave spletne strani ali trgovine pri meni poteka nekoliko drugače, kot običajno. Poleg tega, da se tvojemu projektu posvetim v celoti - z vsebinami, dizajnom in samo izdelavo, te skozi celoten proces izdelave vodim tako, da ti je v vsakem trenutku popolnoma jasno, kaj se dogaja in zakaj. Od prvega dne imaš kontrolo!
proces-izdelave-spletne-strani-baza-znanja-natasa-kukovic
    Pod fotografijo klikni na fazo procesa izdelave spletne strani, ki te zanima. Znotraj posameznega razdelka dobiš vse potrebne informacije o tem, kako bo potekalo najino sodelovanje. 

    Če ne drugače, ti lahko ta shema služi kot primerjava z ostalimi potencialnimi izvajalci, od katerih boš želela pridobiti ponudbe.

    Celoten čas izdelave povprečno velike spletne strani od plačila akontacije dalje je običajno 2 meseca, v primeru, da skupaj sestavljava tudi vsebine in je odzivnost visoka. Glede na dejanski obseg projekta se seveda čas lahko tudi bistveno razlikuje.
    proces-izdelave-spletne-strani-natasa-kukovic

    Vse se začne tako, da naveževa stik. Tega mogoče navežeš ti, včasih pa celo jaz, če recimo v kakšni Facebook skupini vidim, da iščeš nekoga, ki bi ti izdelal spletno stran. Mogoče bo to klic, sporočilo na Facebooku, ali celo sporočilo iz spletne stran (če bereš te vrstice zagotovo). Prvi kontakt je namenjen temu, da določiva termin uvodnega pogovora.

    Uvodni pogovor je namenjen temu, da ti:

    • poveš, kakšen bo cilj tvoje spletne strani in kako jo nameravaš v prihodnosti predstavljati javnosti, kako jo boš uporabljala (do tega prideva skupaj skozi prve minute pogovora)
    • izraziš vse svoje želje glede tvoje spletne strani, naj bodo še kako sanjske, iz vidika dizajna in funkcionalnosti,
    • pokažeš kakšne referenčne spletne strani, ki so ti všeč (daš povezave),
    • izraziš, v kolikšni meri želiš sama kasneje ustvarjati na spletni strani,
    • vprašaš vse, kar te zanima, vse, kar moraš vedeti, da lahko sprejmeš končno odločitev o izdelavi spletne strani.

    In temu, da jaz:

    • takoj izpostavim morebitne želje, ki so res bolj sanje ali, ki v tvojem primeru verjetno ne nosijo dodane vrednosti,
    • predlagam tiste funkcije, ki so v tvojem primeru nujne ali super, da jih imaš,
    • odgovorim na tvoja vprašanja.

    Na uvodnem pogovoru si ti tista, ki pretežno govoriš, da jaz izvem vse, kar potrebujem, da ti lahko izdelam kvalitetno ponudbo.

    Zelo pomembno je, da se za uvodni pogovor predhodno dogovoriva, rezervirava termin, saj tekom delovnega dne ni mogoče zagotoviti dovolj časa za poglobljen pogovor. Želim si, da se resnično pogovoriva brez časovne stiske in v miru, zato bom izredno vesela, če boš v teh pogojih tudi ti, ko se bova pogovarjali.

    Na podlagi uvodnega pogovora, povezav in komentarjev spletnih strani, ki so ti všeč in moje lastne raziskave tvoje trenutne spletne podobe ti v najkasneje 3 dneh izdelam kvalitetno, zame obvezujočo ponudbo, v kateri navedem:

    • funkcionalnosti, ki bodo na spletni strani,
    • osnovne postavke dizajna,
    • opis morebitnih posebnosti,
    • ceno in plačilen pogoje.

    Veš, pri meni dobiš ob vnaprejšnjem plačilu v celoti še dodatnih 5 % popusta na plačilo! Omogočam pa tudi obročno plačilo kar do 6 mesecev? Kaj ni to super?

    Ponudba je veljavna 10 delovnih dni od izdelave ponudbe, saj ti želim dati dovolj časa, da prespiš in sprejmeš pametno odločitev. Seveda je v teh 2 tednih še čas, da me karkoli vprašaš, se pozanimaš, katere funkcije bi se lahko mogoče odstranile, če je cena v tem trenutku previsoka, ali celo, kaj še lahko dodava, če je tvoj budget za to investicijo višji od moje cene.

    Pokličeš me lahko kadarkoli in z veseljem ti bom na vsa vprašanja odgovorila.

    Generalni načrt pomeni nek prvi osnutek, ki je povezan predvsem z arhitekturo/strukturo spletne strani.  Gre za to, kaj bo na spletni strani, zakaj bo tam in kako bo funkcioniralo. V osnovi je že v okviru ponudbe vse znano, na tem mestu pa se vse skupaj le še ponovi in pogovoriva se o tem, ali še kaj dodava ali odvzameva. Tukaj bodo upoštevane že morebitne spremembe, do katerih prideva v obdobju 2 tednov od izdaje ponudbe (no, večinoma je to 2 dni, potem pa se naročilo že potrdi). 

    Ko delava generalni načrt praktično ustvarjava uporabniško izkušnjo. Torej skozi kratko zgodbo poveva:

    • Kaj se zgodi, ko obiskovalec pride na spletno stran in
    • kako ga pripeljeva do končnega cilja (ki si ga ti že določila) iz vsake od točk na spletni strani.

    Spletna stran lahko ima tudi več ciljev, vendar vedno priporočam, da se omejimo na največ 2:

    • Primarni = najpomembnejši (kontakt, v primeru spletne trgovine pa prodaja)
    • Sekundarni = akcija, ki naj se izvede, če že primarni cilj ni izpolnjen (prijava na novice, branje blog zapisov, ...).

    Ker so stvari iz predhodnih faz že dokaj jasne in si je že vsaka na svoji strani ustvarila neko osnovno sliko, kako bo spletna stran funkcionirala, je ta faza hitra. To je mogoče 30-minutni pogovor po telefonu ali celo komunikacija preko e-pošte. 

    Služi pa meni ta faza kot celotno ogrodje pri izdelavi spletnih strani.

    Na podlagi vsega dogovorjenega sedaj izdelam pogodbo, ki je obvezujoča tudi na tvoji strani. 

    Pogodbo izdelam na podlagi ponudbe, upoštevam pa vse prilagoditve, do katerih sva prišli v vmesnem času.

    Cena na končni pogodbi se lahko rahlo razlikuje od tiste, ki je bila v prvotni ponudbi, logično, če sva vmes uvajali popravke. Seveda se o tem dogovarjava sproti in si o tem že seznanjena preden dobiš pogodbo.

    Na mojo ceno dizajn običajno ne vpliva, zato do te točke o samem dizajnu ni bilo veliko govora (razen, če si izrazila kakšne posebne "vesoljske" zahteve, ki investicijo podražijo, vendar so takšne postavke v dizajnu redke).

    S pogodbo je predpisan rok plačila 10 dni. 

    Včasih se zgodi tudi, da imam projekte že vnaprej rezervirane za kakšen mesec, 2 ali celo več. To običajno omenim že ob prvem kontaktu ali najkasneje na uvodnem pogovoru. Ker začne tudi rok izdelave teči šele po plačilu akontacije, se v takem primeru rok plačila akontacije zamakne na kasnejši datum in se tako tudi določi v pogodbi. 

    A naj te ne skrbi, da bo spletna stran zato izdelana kaj veliko kasneje. Čas, ko čakaš mojo razpoložljivost boš lahko pripravila vse vsebine, pri čemer te bom usmerjala. Ti imaš še dodaten čas, da raziščeš, kaj ti je všeč in nikoli ni prepozno za kakšno spremembo. Če je nekaj povezano z dodatnimi stroški te seveda opozorim.

    Opozorilo: Včasih (zaradi zelo dobro zastavljenega načrtovalnega dela) se zgodi, da naknadno naletiva na kakšno funkcionalnost, ki jo želiva dodati. V kolikor se to zgodi in to pomeni dodaten strošek, se podpiše aneks k pogodbi, ki poviša ceno.

    To pa je faza, ki bo najbrž vzela največ časa, odvisno od tega, koliko uspešen in temeljit je bil načrtovalni del. Vseeno ti polagam na srce, naj se ti ne pretirano mudi, ker, če bo vse na hitro obstaja velika verjetnost, da boš že čez nekaj mesecev želela stvari spreminjati, ker se ti dizajn ne bo ustrezno "usedel". Saj veš, stvari je treba prespati in počakati, da vidiš, ali ti je nekaj čez nekaj dni še vedno enako všeč, kot prej.

    Proces izvedbe je sestavljen iz 3 delov:

    Priprava vsebin: ta faza pride v poštev le, če vsebin nimaš predhodno izdelanih. Kot si mogoče že zasledila pa jaz poleg izdelave spletne strani omogočam tudi aktivno podporo pri oblikovanju vsebin. V kolikor koristiš tudi to storitev boš vsak teden na svoj e-poštni naslov dobila navodila za naslednjo fazo izdelave spletne strani. Ta navodila bodo po alinejah natančno vsebovala vsebine, ki jih je potrebno pripraviti. Tako te bom ves čas izdelave spletne strani vodila skozi celoten proces tako, da boš imela med posameznimi fazami dovolj časa za pripravo. Običajno se najprej izpili vsebina za domačo stran, potem za podstrani in potem še za manj pomembne strani (npr. splošni pogoji poslovanja, arhivske strani, ...).

    Vzporedno s pripravo vsebin se spletna stran tudi oblikuje: Če pri tem nimaš lastne fiksne ideje, kako želiš, da spletna stran izgleda, jaz izdelam predlog, ki ga potem dodelujeva (včasih se prvi zavrže, na podlagi komentarjev pa v drugo izdelam tebi pisanega na kožo). Dodelava se najprej izvede na domači strani, saj se potem dizajn domače strani (posamezne postavke) ponavlja skozi celotno spletno stran. Moje glavno vodilo pri dizajnu je, da se izbere 1 do največ 2 posebnost, ki tvojo spletno stran razlikuje od večine  ostalih akterjev v tvoji branži (npr. posebna vrsta animacij, nesimetrična postavitev fotografij, zelo posebna pisava tekstovnih poudarkov, avatarji razporejeni po strani, vidna senca na naslovih, ... V kolikor je preveč posebnosti na spletni strani, je lahko stran hitro kričeča. Seveda si ti tista, ki sprejemaš končne odločitve, vseeno pa te bom vedno opozorila, če določena zahteva ni ok z vidika pravil grafičnega oblikovanja. 

    Opozorilo: Pri izdelavi dizajna ne uporabljam predpripravljenih tem, zato je mogoče oblikovanje dizajna lahko malo daljše, saj je vmes veliko usklajevanja. Vendar pa je dizajn edinstven in neponovljiv. V kolikor ti to v nobenem primeru ni pomembno, to povej in se bo uporabila predpripravljena tema, zaradi česar bo tudi cena nekoliko nižja, obstajale pa bodo določene omejitve pri uvedbi funkcionalnosti in postavk dizajna, ki si jih morebiti želiš.

    Tehnična izvedba: Tudi ta faza se načeloma izdeluje vzporedno in se nanaša na zagotavljanje želenih funkcionalnosti. Na tvoji strani to ne pomeni nobenega dela, le to, da, ko določeno postavko zaključim, preveriš delovanje in potrdiš. S to fazo se ti ni treba obremenjevati, niti razmišljati o njej.

    Testiranje in prilagajanje se sicer izvaja ves čas izdelave. 

    Vseeno pa čisto na koncu, ko midve že verjameva, da je spletna stran praktično zaključena, zadevo prevzame zunaji pregledovalec, ki kot laik (po možnosti tvoja idealna stranka) obišče spletno stran iz vseh naprav in skrbno zapiše vse izsledke. Včasih se kakšna od izbranih funkcionalnosti izkaže za manj kot idealno in se to potem popravi, včasih v oči preveč pade, kaj, kar ne bi smelo, včasih gre za kakšno slovnično napako, ... Včasih pa ni nobenega popravka. 

    Ko sva obe zadovoljni z rezultatom podpiševa primopredajno pogodbo in zaključiva projekt. S podpisom potrdiš strinjanje s celotno stranjo.

    Pa vendar je to šele začetek!

    Sedaj spletno stran objaviva. Objavim jo tudi jaz na svojih socialnih omrežjih, te priporočim in 1 dan poteka lansiranje tvoje spletne strani, ko se obe potrudiva le-to kar najbolj približati tvoji ciljni publiki.

    Na željo se lahko ob objavi uredi tudi Fb ali Google oglas (proti doplačilu), ali pa se tega lotiš kar sama.

    Še tako dobra spletna stran ne bo dolgo dobra, če ne bo vzdrževana. 

    Vsako spletno stran je potrebno vsaj 1x mesečno ali še pogosteje (odvisno od različnih funkcionalnosti) pregledovati, sproti reševati morebitne težave, ki izhajajo iz posodabljanja in skrbeti za varnost spletnega mesta. 

    V kolikor zaupaš, da to zmoreš sama, se lahko odločiš tudi za tečaj vzdrževanja (trenutno e na 1, v prihodnje pa planiram tudi skupinski tečaj). Individualni tečaj ima ceno 295 €. Vzdrževalna pogodba, kjer je od cene odvisna količina dela, ki ga imaš sama, pa ima ceno od 9,95 €/mesec do 59,95 €/mesec.

    Brez vsaj ene od teh možnostih lahko kvaliteta spletne strani res hitro nazaduje.

    Tečaj uporabe spletne strani za pisanje blog prispevkov in vnos izdelkov v spletno trgovino prejmeš brezplačno v obliki videa.

    Mogoče te zanima tudi ...

    Ali ti je prispevek pomagal? Kako?

    Dodaj odgovor

    Vizitka

    Nataša Kukovič s.p.

    Prodaja in intelektualne storitve

    Pohorska cesta 2

    2317 Oplotnica

    Davčna št.: 21965145

    O meni ...
    Tvoji spletni podobi dam krila, s katerimi lahko poletiš do svojega cilja na spletu v svojem tempu. V proces izdelave spletne strani vnesem lahkotnost in zmanjšujem stres. Vodi me sr(e)čno podjetništvo in podpiram žensko podjetništvo.
    Prijava na novice
    Vse pravice pridržane: © Nataša Kukovič s.p., Prodaja in intelektualne storitve
    Top envelopesmartphonechevron-leftchevron-right