Pogosta vprašanja in odgovori

Izdelava spletne strani vsekakor ni nekaj, kar bi lahko jemali zlahka. Da ti bo v vsej množici informacij, ki jih dobivaš iz vseh strani, lažje, sem ti pripravila seznam najpogostejših vprašanj, ki se porajajo podjetnikom, ko so pred tem, da izdelajo lastno spletno stran. 

Seznam se seveda ves čas dopolnjuje, saj se ves čas ponavljajo nova vprašanja. 

Res je, da bo nekaj časa potrebno vložiti v pripravo vsebin za spletno stran. Vseeno pa te pri tem maksimalno podprem in ti na podlagi svojega znanja marketinga in izgradnje osebnega branda, aktivno pomagam oblikovati vse vsebine, od tekstov, do izbire najboljših fotografij in do oblikovanja dizajna, kar je vse pogoj za izdelavo spletne strani.

Upoštevaj pa, da sedaj boš v to vložila nekaj časa, ki pa ti ga bo v prihodnosti lastno spletno mesto prihranilo, če boš z njo delala tako, kot je prav in kot te bom naučila.

Sodelovanje z mano ti torej prinese to, da boš v pripravo vsebin dala manj časa in denarja, kot sicer, če bi najela agencijo ali izdelovalca, ki se s pripravo vsebin ne ukvarjajo (ali pa to resnično mastno zaračunajo). Meni je to neločljiv del izdelave spletne strani, saj je prav vsaka od spletnih strani tudi vsebinsko nekaj, kar me kasneje predstavlja. 

Če želiš na spletni strani res vrhunske vsebine in dizajn, ter želiš nad tem prevzeti vso kontrolo, imaš na voljo tudi mojo Delavnico priprave vsebin za spletno stran, ki se bo naslednjič izvajala v Oktobru/Novembru 2021. O tem me lahko povprašaš tukaj.

Ja, velik problem sedanjega spletnega razvoja v Sloveniji je ravno to, da je večina spletnih strani nekako "štancana" (ja, to je beseda). In vsaka je podobna stotim drugim, kar res ne navdušuje najbolj. 

Ravno iz tega razloga jaz dizajn izdelujem po meri brez uporabe predpripravljenih predlog. Le tako lahko dosežeš, da boš na trgu resnično izstopala in se predstavila točno tako, kot želiš. Ko izdelujemo dizajn po meri namreč nisi v ničemer omejena s čimerkoli - namisliš si lahko prav vse, kar želiš in to implementirava tako ali drugače.

Res je, da takšen način lahko vzame nekaj tednov več časa za izdelavo, ampak se splača.

Seveda ti dam izbiro - če ti je pomembnejša nižja cena in hitrejša izdelava lahko uporabiva tudi predlogo, čeprav ti tega nikakor ne priporočam.

Točno toliko, kot se boš sama odločila. Tudi tukaj imaš z mano izbiro!

Že pred izdelavo se bova okvirno pogovorili o tem, kakšna je tvoja želja glede kasnejšega vzdrževanja in prilagajanja spletne strani. V primeru spletne trgovine boš mogoče želela sama dodajati nove izdelke, v primeru bloga pisati lastne blog prispevke, ...

Vsekakor boš imela možnost za vse to. Po izdelavi spletne strani boš namreč prejela moje lastne video vodiče za teme, ki ti bodo pomembne - brez dodatnih stroškov, ker je to tvoja izbira!

V primeru, da bi želela razširjeno poznavanje sistema in svoje spletne strani ter bi želela v celoti prevzeti vzdrževanje svoje spletne strani sem ti tudi na voljo za dodatno izobraževanje. Za vse, s čimer se ti ne boš želela ukvarjati pa bom z veseljem poskrbela jaz. 

Tukaj najdeš cene vzdrževanja spletnih mest.

To je en najpogostejših "razlogov", zaradi katerega se podjetnice ne odločajo za izdelavo lastnega spletnega mesta. A socialna omrežja ne zagotavljajo nobene varnosti in podpore v poslovanju iz naslednjih (in še mnogih drugih) razlogov:

  • Socialna omrežja niso tvoja in v katerikoli točki se lahko njihovi lastniki prosto odločajo, ali bodo še omogočali brezplačno promocijo podjetjem ali ne (že zdaj se govori, da bo Facebook popolnoma ukinil brezplačne poslovne strani).
  • Na socialnih omrežjih te sledilci spoznavajo po koščkih, zato enormno dolgo časa traja, preden te sledilci spoznajo, če te sploh! Si vedela, da na socialnih omrežjih tvoje objave videva v povprečju le 2 % tvojih sledilcev poslovne strani?  Lastno spletno mesto ti omogoča mesto za celovito predstavitev sebe in tvojih produktov na enem mestu, zato te lahko ljudje hitreje spoznajo.
  • Socialna omrežja so zaprta družba, kljub temu, da jih uporablja enormno število uporabnikov. Število strank je tam torej omejeno in slej ko prej boš potrebovala dodaten vir.
  • Proces prodaje na socialnih omrežij brez podpore lastne spletne strani je zelo "robusten" in neintuitiven, včasih prav neprijeten. Cel kup je neke komunikacije preden s stranko prideš do dejanskega nakupa. Ko imaš za sabo spletno mesto lahko stranke preprosto preusmeriš tja in jim na enem mestu ponudiš vse informacije, da takoj, brez tvojega posredovanja naredijo tisto, kar želiš (te kontaktirajo, kupijo izdelek, se naročijo na termin, ...).
  • Predstavitev z lastno spletno stranjo je veliko bolj profesionalen. Čisto preprosto.
  • Preko socialnih omrežij je praktično nemogoče dosledno zbirati kontakte potencialnih (in tudi dejanskih) strank, saj je treba za to vedno ročno poskrbeti (ali pa ustvarjati pristajalne strani v raznih orodjih, kot so Mailchimp, Mailerlite, ..., kar je še huje in še bolj neprofesionalno).

Res je, da nekje 1 leto poslovanja (izjemoma celo 2) socialna omrežja zadostujejo, ko pa zraseš do te mere, da stranke tvoji produkti resnično zanimajo in je povpraševanje že pogostejše, pa bo upravljanje posla na socialnih omrežjih resnično vzelo preveč časa in energije, kar na koncu vodi do občutkov nemoči in drugih težav, povezanih z resnim pomanjkanjem časa.

Tudi to je pogosta težava, s katero se srečujete podjetnice. Želite imeti spletno stran ali trgovino, pa enostavno ne najdete izdelovalca, ki bi ga dejansko začutila in ki bi ti znal stvari povedati "po tvoje". Nič ti ne koristi, da ti izdelovalec ponuja ne vem kake funkcije, če sploh ne veš, ali jih potrebuješ. Pri meni je uvodni pogovor (30 minut) namenjen temu, da se pogovoriva o tvojih željah in potrebah, jaz pa ti povem, kaj od tega je možno in na kak način ter kaj od tega ni možno. In vse to čisto "po domače", brez uporabe tehničnega jezika.

Predvsem je pomembno, da izpostavim kaj je zate resnično smiselno! Na spletne strani nikoli ne vključujem funkcionalnosti, ki jih ne zares potrebuješ, samo zato, da bi bila cena izdelave dražje. Meni je v interesu, da maksimalno izkoriščaš vsak kotiček izdelane spletne strani, saj me boš le tako z veseljem priporočala naprej in boš zadovoljna z mano!

Ta pomislek je popolnoma legitimen. Vseeno pa upoštevaj, da vsak dan, ko nimaš lastnega spletnega mesta, izgubljaš denar, ker:

  • Stranke nimajo možnosti takojšnjega plačila, s čimer jih vežeš nase (kolikokrat se na socialnih omrežjih zgodi, da si stranka premisli o nakupu do takrat, ko ji ti odgovoriš na sporočilo v zasebcu?).
  • Stranke ob ogledu tvoje ponudbe (in iskanju po njej, ker je to na socialnih omrežjih praktično nemogoče) bombardirajo še z milijonom drugih ponudb in velika verjetnost je, da jo bo pred tem, da te kontaktira, nekdo zmotil.
  • Ni možnosti direktne rezervacije termina pri tebi, kar stranke nate v nobeni meri ne veže.

Drugo, na kar te želim opozoriti je tudi to, da imaš z mano možnost plačila spletne strani do kar 6 obrokov. 

Kar pa je najbolje: Jaz ti bom pri izdelavi spletne strani priporočala tisto, kar je najbolje in koristno zate, ne le, kar je najdražje! Zato bo cena pri meni verjetno kar za kakih 30 % nižja, kot drugod!

Če sodeluješ z mano, vsekakor ne! Nudim tudi vzdrževanje spletnih mest, v prihodnosti pa lahko zate s svojo ekipo prevzamem tudi pisanje blog prispevkov (ali urejanje po tvojem tekstu), vnos izdelkov v spletno trgovino, ...

Če boš želela, s spletno stranjo ne boš imela nobenega dela, razen tega, da me pravočasno obvestiš o morebitnih spremembah!

Ob sodelovanju z mano, če sem uradni vzdrževalec tvoje spletne strani, se na tvojo zahtevo odzovem najkasneje v 12 urah. Dejanski čas izvedbe pa je potem odvisen od obsega.

Za občutek podam le nekaj opravil in čakalne dobe zanje:

  • Sprememba cen na cca. 5 izdelkih: 2-4 ure.
  • Pristajalna stran za novo akcijo ali novo ponudbo: 24 ur prvi osnutek, največ 36 ur do končne verzije (seveda pride po prvem osnutku vsaj v večini primerov do manjših prilagoditev).
  • Izdelava pojavnega okna za novo ponudbo: 6-12 ur.
  • Vzpostavitev popolnoma nove storitve z vsemi potrebnimi podstranmi, dodajanjem v menijsko vrstico ipd.: Največ 5 delovnih dni, odvisno od obsega izvedbe in od tega, ali je vsebina že pripravljena ali ne.

Ob simboličnem doplačilu pa imaš vedno možnost express podpore, kar pomeni, da to kar potrebuješ, uredim TAKOJ, tudi med vikendom!

Dejanski strošek tvoje spletne strani je odvisen od različnih faktorjev:

  • Gostovanje spletne strani: Od 30 € pa vse tja do 120 € za povprečno spletno stran. Kot primer - strošek spletne trgovine na naslovu https://naravno-doreja.si znaša 60 € letno.
  • Domena spletne strani: Podaljšanje domene te bo vsako leto stalo cca. 10 €, malo je to odvisno tudi od izbrane vrste (.si je recimo dražja od .eu).
  • Urejevalnik spletne strani: Odvisno od tega, kateri urejevalnik spletne strani boš izbrala (vse ti predstavim na uvodnem pogovoru), se cena urejevalnika giblje od 0 € - 60 €/leto (višja cena = lažja uporaba). Ta strošek je pri meni vključen v ceno vzdrževanja, v kolikor se za vzdrževalno pogodbo odločiš, torej ti to podarim.
  • Plačljivi vtičniki: V kolikor imaš na strani kakšne resnično specialne funkcionalnosti, kot so zahtevnejše rezervacijske platforme, ali uporabljaš kakšne res hude razširitve v spletni trgovini ali mogoče resnično napreden sistem za zagotavljanje večjezičnosti, lahko veliko nanesejo vtičniki. Včasih je dovolj 20 €, ob resnično zahtevnih projektih pa lahko hitro prideš tudi na 200 €. Za občutek: Nobene spletne strani še nisem naredila s kakršnimkoli plačljivim vtičnikom, saj še vedno prisegam na načelo uporabe čim manj vtičnikov in raje dodatne funkcionalnosti sprogramiram (na žalost pa čisto vedno to ni mogoče ali vsaj ni smiselno).
  • Vzdrževanje spletne strani: Kot sem že omenila, je količina dela, ki ga boš v vzdrževanje vložila sama, popolnoma tvoja izbira. Vzdrževalne pogodbe pa se gibljejo od 15 € - 75 € mesečno.

Z veseljem ti svetujem oz. ti aktivno pomagam tudi pri pripravi vsebin za spletno stran. V jeseni 2021 bo potekala skupinska delavnica na to temo, sicer pa je to tudi moja storitev, o kateri lahko več prebereš tukaj. 

Pri tem se sama odločiš, kako se boš stvari lotila. Če se odločiš za profesionalnega fotografa, ki bo fotografije ustrezno tudi obdelal, super. Če zaenkrat nimaš sredstev za to, pa lahko brez problema vsaj za začetek  sama urediš vse fotografije kar s telefonom ali pa si izposodiš kakšen fotoaparat pri kakšnem znancu. Pri tem ti svetujem, te usmerjam in tudi tehnično pomagam s svojimi orodji za obdelavo fotografij.

Imaš kakšno drugo vprašanje?
vPRAŠAJ ME!
Vizitka

Nataša Kukovič s.p.

Prodaja in intelektualne storitve

Pohorska cesta 2

2317 Oplotnica

Davčna št.: 21965145

Delovni čas
Telefonska podpora: Pon - Pet: 8:00 - 15:00
Podpora po e-pošti (nujni primeri): Vsak dan (tudi med vikendom): 6:00-22:00
Osebni obisk: Po predhodnem dogovoru.
O meni ...
Tvoji spletni podobi dam krila, s katerimi lahko poletiš do svojega cilja na spletu v svojem tempu. V proces izdelave spletne strani vnesem lahkotnost in zmanjšujem stres. Vodi me sr(e)čno podjetništvo in podpiram žensko podjetništvo.
Prijava na novice
Vse pravice pridržane: © Nataša Kukovič s.p., Prodaja in intelektualne storitve
Top envelopesmartphone