Načrtovanje spletne strani - 5 korakov do odličnosti

Izdelava spletne strani je mnogo več kot le postavitev elementov in besedila na svoje mesto. V ozadju se skriva še mnogo več. V tem članku izveš skozi katerih 5 korakov izdelave spletne strani je potrebno iti, da bo ta resnično prodajno naravnana in da bo služila svojemu namenu.
nacrtovanje-spletne-strani-baza-znanja-natasa-kukovic
    Močno verjamem, da izdelava spletne strani ni samo to – torej sama IZDELAVA. Izdelava je le majhen delček tvoje celotne spletne podobe, pa vendar zagotovo najpomembnejši del. Mogoče ti bo v pomoč tale seznam 5 korakov načrtovanja spletnih strani, po katerem bi se vsakdo moral ravnati.

    Pa ne samo ti – tega bi se morali držati tudi izdelovalci spletnih strani. Tako se pogosto zgodi, da izdelovalec spletno stran pripravi in te pusti samega-o z njo. Ti pa moraš na spletno stran dati še vse vsebine, poskrbeti, da bodo pravilno napisane, da bodo pritegnile in, da bodo na pravem mestu. Pri tem se moraš prilagajati dizajnu, ki ga izdelovalec postavil in ki se nujno ne sklada s tem, kar želiš s svojo novo spletno stranjo dejansko doseči.

    Ob vsem tem pa moraš imeti v mislih še svojo idealno stranko in vso vsebino prilagajati njej. Zdi se malo preveč za nekoga, čigar dejavnost ni ravno izdelava spletnih strani, kajne?

    Da bo spletna stran dolgoročno služila svojemu namenu in da bo resnično nagovorila tvojo idealno stranko je nedvomno potrebno načrtovanje. To se začne pri tebi, na papirju. In celoten proces je lažji, če upoštevaš teh 5 korakov načrtovanja spletne strani.

    Načrtovanje spletne strani - 5 korakov

    Načrtovanje spletne strani seizvaja na 5 področjih, ki se medsebojno prepletajo (niso zaporedne):
    Vsebina
    Dizajn
    Funkcionalnost
    Predstavitev
    Vzdrževanje
    In samo ti si tisti-a, ki mora te korake nujno opraviti. Ali si pri tem poiščeš pomoč ali ne, je seveda tvoja odločitev.

    Ne glede na to, da ti nisi poznavalec-ka uporabniške izkušnje si ti tisti-a, ki mora vizualizirati celotno popotovanje tvoje idealne stranke skozi obisk tvoje spletne strani.
    Na tvoji spletni strani se mora tvoja idealna stranka počutiti kot v tvoji družbi!

    Vsebina

    Vsebina spletne strani je prvo, kar moraš načrtovati. To je dobro storiti še preden poiščeš izvajalca za izdelavo spletne strani. V procesu priprave vsebin boš namreč prišla do spoznanja, kaj s svojo idealno stranko dejansko potrebujeta in veliko lažje boš izvedbo potem zaupala strokovnjaku, saj mu boš znala razložiti, kaj hočeš. Če naletiš na to, da se ne znajdeš v pripravi vsebin, sem ti na voljo, da to storiva skupaj.

    Funkcionalnost

    Na področju funkcionalnosti, ki si jih želiš na spletni strani je s tvoje strani spet najbolje, da prečešeš in internet in izpostaviš funkcionalnosti, ki jih želiš vključiti tudi na svojo spletno stran. Nujno moraš izdelovalcu pred začetkom izdelave podati vse svoje zahteve, ker so ravno funkcionalnosti tiste, ki najbolj vplivajo na ceno celotnega projekta. Velika razlika je namreč, ali iskalnik na strani trgovine išče vse, kar je na celi spletni strani, ali pa je omejen zgolj na iskanje izdelkov. In velika razlika je tudi, če želiš na različnih podstraneh imeti različne navigacijske menije. Če teh zahtev ne boš jasno podal-a izdelovalcu obstaja velika verjetnost, da se bo cena projekta postopno zviševala, če boš naknadno zahteval-a nove funkcionalnosti. Pri tem je izrednega pomena, da se o možnostih, ki jih imaš in za kakšno ceno, pogovoriš s svojim izdelovalcem spletne strani. To ti lahko služi tudi majhen test znanja izbranega izdelovalca. Preveri, če ti resnično lahko ponudi vse, kar si ti želiš, saj je po toči zvoniti prepozno.

    Vzdrževanje

    Tudi o vzdrževanju je potrebno razmišljati vnaprej in se odločiti, ali bom sama izvajala določene vzdrževalne aktivnosti v prihodnosti, ali ne. Odločiti se moraš, ali boš:
    Sama pisala blog prispevke
    Sama vnašala izdelke v spletno trgovino in/ali
    Sama posodadbljala vtičnike.
    Glede na to, kako se odločiš bo izdelovalec med vsemi razpoložljivimi orodji izbral za izdelavo tvoje spletne strani tisto, ki bo najbolj primerno. Na primer, če želiš pisati blog prispevke in sam-a delati še spremembe na spletni strani v časih kakšnih akcij, mora izdelovalec nujno uporabiti neke vrste urejevalnik strani, da se boš ti potem na svoji spletni strani znašel-a. Če rečeš, da sploh nočeš imeti opravka s spletno stranjo pa bo seveda izbral-a drugo, bolj primerno orodje, ki ga ti sam-a po vsej verjetnosti ne bi razumel-a dovolj, da bi lahko stran kasneje urejal-a sam-a. Tudi nastavitve se močno razlikujejo, glede na to, ali želiš spletno stran posodabljati sam-a ali ne.

    Dizajn

    Kar lahko sam-a narediš v smeri določitve dizajna, po katerem se bo izdelala spletna stran je predvsem to, da preiščeš splet in najdeš vsaj 3 spletne strani, ki so ti resnično zelo všeč. Ob tem ne upoštevaj barv in pisav, ker te seveda prilagodiš svojemu brandu. Glej pa postavitve in funkcionalnosti. Če boš oblikovalcu posredovala informacije o tem, kaj ti je všeč, bo, logično, spletna stran izdelana hitreje in mogoče še ceneje.

    Možno je tudi, da želiš, da ti oblikovalec postavi čisto nov dizajn. V tem primeru to izrecno izrazi, in prva faza vajinega sodelovanja bo točno to – oblikovanje dizajna. V tem procesu boš videla veliko različic, preden se zadane prava, ampak je vredno. Na to potovanje grem z veseljem s tabo tudi jaz!

    Predstavitev

    Zelo pomembno je že pred začetkom izdelave vedeti, na kakšen način nameravaš svojo spletno stran lansirati v javnost. Pri tem imaš nekaj izbire:
    Preusmerjanje na spletno stran preko obsežne (organske ali plačane) kampanje na socialnih omrežjih.
    Uporaba organskega SEO za doseganje visokih pozicij v Googlu
    Uporaba Google oglasov za prikazovanje spletne strani na vrhu iskalnika med oglasi.
    Roko na srce – organska visoka pozicija v Googlu je žal lahko le rezultat trdega dela, neverjetnega vložka časa in truda, pa tudi denar pri tem nič ne škodi. Predvsem pa je to DOLGOROČEN proces. Izredno pomembno pa je, da to določiš pred začetkom izdelave, saj to znatno vpliva na ceno in način izdelave spletne strani.

    Osebno verjamem, da je na začetku za nas, manjše podjetnike smiselna predvsem obsežna organska kampanja na socialnih omrežjih in kakšen plačan oglas. Vzporedno pa se je potrebno truditi za vedno boljšo pozicijo v Googlu. Na hitro žal ne bo šlo, ali pa boš v to morala vložiti resnično veliko denarja.
    Načrtovanje spletne strani je kot navigacija

    Izdelovalec vs. oblikovalec spletne strani

    Veliko ljudi se ne zaveda razlike med izdelovalcem in oblikovalcem spletne strani. Preden jo izdelovalec izdela mora oblikovalec pripraviti dizajn, ki ga želi. Seveda pridemo do težave, ker se pogosto zgodi, da izdelovalec in oblikovalec nista ista oseba. To seveda pomeni, da sta to 2 osebi, ki ne nujno razmišljata enako, ki nimata nujno za tvojo spletno stran iste ideje, in tako nastane spletna stran, ki ni točno to, kar bi lahko bila. Da ne govorim o ceni, ki jo 2 ločeni osebi pomenita in o porabljenem času.

    Ves čas, ko se ti 2 ločeni osebi usklajujeta, je izgubljen čas. To pomeni, da se dlje zavleče proces izdelave spletne strani, hkrati pa ves ta čas tudi tebe udari po žepu – in to kar konkretno.

    Na srečo je že kar nekaj izdelovalcev, ki so hkrati oblikovalci (ali obratno). To so predvsem Freelancerji, kot sem jaz. Velike agencije imajo običajno različne ljudi za različne faze izdelave spletne strani, vemo, da so agencijske cene tudi občutno višje in izdelovalni časi daljši. Ne samo, ker delajo spletne strani po dolgem postopku, ampak zato, ker poleg tvoje spletne strani delajo še kakih 15 drugih. No, mi, freelancerji ne delamo toliko spletnih strani hkrati, zato gre vse skupaj hitreje.
    V izdelavo svoje spletne strani vključi čim manj različnih izvajalcev!
    Resnično ti predlagam, da se, kljub močnim marketinškim kampanjam in morebitnim akcijam, s katerimi te velike agencije pritegnejo, raje odločiš za sodelovanje s Freelancerjem. Vseeno pa najprej dobro preveri, ali je izvajalec vreden tvojega zaupanja in ali ti ponuja vse, kar ti resnično potrebuješ.

    Zadnje, kar si želiš je, da bi po nekaj mesecih ostala sama s svojo spletno stranjo, brez znanja o njenem vzdrževanju.

    Z veseljem te popeljem skozi celoten proces, od priprave vsebin, dizajna in funkcionalnosti spletne strani, do najboljšega načina predstavitve na trg in kasneje do vzdrževanja spletne strani. Vse tako, kot boš želel-a sam-a!
    Mogoče te zanima tudi ...

    Ali ti je prispevek pomagal? Kako?

    Dodaj odgovor

    Vizitka

    Nataša Kukovič s.p.

    Prodaja in intelektualne storitve

    Pohorska cesta 2

    2317 Oplotnica

    Davčna št.: 21965145

    Delovni čas
    Telefonska podpora: Pon - Pet: 8:00 - 15:00
    Podpora po e-pošti (nujni primeri): Vsak dan (tudi med vikendom): 6:00-22:00
    Osebni obisk: Po predhodnem dogovoru.
    O meni ...
    Tvoji spletni podobi dam krila, s katerimi lahko poletiš do svojega cilja na spletu v svojem tempu. V proces izdelave spletne strani vnesem lahkotnost in zmanjšujem stres. Vodi me sr(e)čno podjetništvo in podpiram žensko podjetništvo.
    Vse pravice pridržane: © Nataša Kukovič s.p., Prodaja in intelektualne storitve
    Top envelopepushpinsmartphonechevron-leftchevron-right